Nuuk - Sygeplejersker til Parenkymkirurgien

 

Du bliver del af det eneste specialeafsnit i Grønland indenfor parenkymkirurgi. Vi er i stor udvikling og for tiden ved at implementere Grønlands første og eneste stomi-klinik.

 

K2 er en bred kirurgisk sengeafdeling, som rummer alt fra akutte til elektive samt palliative og terminale patienter. Vi har plads til i alt 18 patienter, er normeret til 13 sygeplejersker og 5 sundhedsassistenter. Her i stillingsopslaget får du mulighed for at opleve en autentisk bid af vores hverdag – se hvem vi er, og læs om hvad vi siger om vores afdeling.

 

Her er Najaaraq og Najannguaq. De er Sundhedsassistenter på hhv. 3. og 5. år og er en del af K2’s faste stab af dygtige medarbejdere. De søger nye sygeplejekollegaer og tilbyder dig nedenstående forhold.

Vi er gode til vores fag og specialer
Vi er særligt gode til at samarbejde. Vi er kendt for, og hører ofte, at vi er venlige, imødekommende og åbne. Folk er glade for at være en del af vores afdeling og kollegaskab. Og så er vi gode til vores fag og specialer, fortæller Najaaraq og Najannguaq, sundhedsassistenter på K2.

 

At vi er fagligt dygtige understreges af, at vi er det eneste specialeafsnit i Grønland, som varetager pleje og behandling af patienter med bl.a. urologiske lidelser og patienter med stomier. Vi vægter gensidig tværfaglig sparring i alle vagter højt. Derfor har vi også daglige møder for at holde fast i vores struktur og for at sikre kvaliteten af de udøvede plejeopgaver. Vi har en arbejdstilgang hvor vi tænker ud af boksen, er problemløsningsorienteret og derfor ser vi også muligheder fremfor begrænsninger.

 

For tiden er vi ved at implementere Grønlands første og eneste stomi-klinik, som skal varetages af en stomi-ansvarlig sygeplejerske i tæt samarbejde med sengeafdelingens øvrige plejepersonale. Du vil altså blive del af en afdeling i udvikling og en spændende fremtid.

 

Her er arbejdsglæde og humor

Du bliver del af en afdeling hvor et tæt samarbejde er afgørende for vores succes og kvalitet. Her er trivsel og godt arbejdsmiljø altafgørende og derfor har vi også et fælles ansvar om at bidrage hertil. I dagligdagen kommer dette til udtryk ved, at vi altid hilser godmorgen og på gensyn til hinanden, ligesom trivsel italesættes og vi udviser oprigtig interesse og kollegial omsorg for hinanden. Der er også mulighed for samvær med dine kollegaer uden for arbejdstiden, f.eks. afholdes der fester og kaffemik, men også temadage som afveksling til vores personalemøder. Dette tror vi på styrker vores relationer og samarbejde.

 

Den forskellige arbejdskultur betyder, at vi hele tiden er opmærksomme på hvordan vi selv kan være med til at ændre tingene til det bedre. Da vi italesætter trivsel, så har vi også øje for vores forskelligheder og anerkender hinanden i disse, da det giver mulighed for personlig og faglig udvikling.

 

Vores arbejdsglæde er stor. Vi har et godt kollegialt samarbejde og er gode til at dyrke samværet, hvor humor fylder meget – vi griner hver dag. Vi har fleksible arbejdstider og er gode til at hjælpe hinanden, f.eks. ved vagtbytte. Vi er en afdeling hvor vi oplever både personlige og faglige udfordringer, fortæller Najaaraq og Najannguaq, sundhedsassistenter på K2.

 

 

Her er Birthe. Hun er sygeplejerske og har været på K2 i snart 2 år.

 

Du er fleksibel og hjælpsom

Det er vigtigt at vores kommende kollegaer er hengivne til deres fag, brænder for deres arbejde og deltager i samarbejdet om vores patienter og kollegiale fællesskab. Evnen til at integrere sig og udvise forståelse for forskellige kulturer er også vigtig. Ligeledes er det vigtigt at man er fleksibel og kan holde hovedet koldt i pressede situationer. Endeligt ser vi gerne at nye medarbejdere er opsøgende og tager medansvar for egen oplæring, fortæller Birthe, sygeplejerske på K2.

 

Da vi er en lille personalegruppe i en afdeling hvor vi ikke kender dagen på forhånd, så er det vigtigt at du både er fleksibel og imødekommende i forhold til dine arbejdstider, men også kan bevare roen og overblikket i travle situationer. Den ene dag kan vi modtage fem akutte indlæggelser, mens vi den næste dag kun har elektive forløb. Vi skal derfor kunne agere hurtigt. Det betyder naturligvis også at du pludselig kan få omlagt dine timer af hensyn til båder patienternes og medarbejdernes tarv.

 

Du vil indgå i et tværkulturelt arbejdsmiljø, ligesom vi også har patienter med forskellige baggrunde fra forskellige lande. Derfor er det en fordel at du er nysgerrig på kultur, men også kan udvise forståelse for forskellighed.

 

Vikariat eller fastansat?

Vi har både interesse i vikar- og fastansatte, så vil du være en del af vores afdeling, ser vi frem til at læse din ansøgning.

 

Har du yderligere spørgsmål om at være sygeplejerske på K2, så er du velkommen til at kontakte vores afdelingssygeplejerske, Anna Wangenheim på e-mail: anwa@peqqik.gl eller på tlf. +299 34 48 68

 

For at arbejde i Grønland skal du have en grønlandsk autorisation.

Ansøgningsskema og vejledning hentes på Landslægeembedets hjemmeside

 

Statsborgerskab

Såfremt du ikke er nordisk statsborger, gøres der opmærksom på, at man skal have gyldig opholds- og arbejdstilladelse for at kunne arbejde i Grønland. Opholds- og arbejdstilladelse kan først ansøges ved aftalt ansættelse, hvor ansættelsen er betinget af, at man opnår gyldig tilladelse.

 

Rejse- og boligforhold

Ved vikariater ydes der for den ansatte fri til - og fratrædelsesrejse.

Der ydes fri til- og fratrædelsesrejse efter gældende overenskomst.

 

Der vil til stillingen kunne anvises bolig efter gældende regler. Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant. Der kan være varierende afstand til arbejdsstedet.

 

Løn og ansættelse

Stillingen aflønnes i henhold til gældende overenskomst. Find din overenskomst her.

http://www.gjob.gl/Praktiske-forhold/Overenskomster

 

Kontakt

Har du generelle spørgsmål om løn og ansættelsesforhold, så er du velkommen til at kontakte personalekonsulent, Marie Louise Chemnitz Egede på tlf. +299 34 83 45 eller på e-mail: MLCE@PEQQIK.GL

 

 

Det grønlandske Sundhedsvæsen er pr. 1. juli 2017 blevet en røgfri arbejdsplads. Der er indført rygeforbud for alle ansatte i arbejdstiden. Dette omfatter alle indendørs og udendørs lokaliteter.

 

Ansøgningsfrist: 20. august 2018