GENOPSLAG: Nuuk - Koordinerende afdelingssygeplejerske

 

Medicinsk Område på Dronning Ingrids Hospital i Nuuk, søger en koordinerende afdelingssygeplejerske til Medicinsk ambulatorie/dagafsnit samt patientkoordinering med tiltrædelse den 1. juli 2018 eller efter aftale.

 

Da vores koordinerende afdelingssygeplejerske gennem mange år har valgt at gå på efterløn søger vi en ny leder til at efterfølge hende.

Den koordinerende afdelingssygeplejerske er leder for medicinsk ambulatorie/dagsafsnit samt patientkoordineringen bestående af fem sygeplejersker heraf en til børneamb., medicinsk/onkologisk dagafsnit med tre sygeplejersker samt medicinsk patientkoordinering med 1 sygeplejerske og 1½ sekretær tilknyttet.

 

I Medicinsk ambulatorie ses patienter fra Nuuk og Kysten, mens vi i Medicinsk dagafsnit behandler dels borgere fra Nuuk, men også visse patienter fra Kysten. Medicinsk patientkoordinering står for indkaldelse og planlægning af gode hensigtsmæssige medicinske patientforløb til både sengeafdeling, ambulatorie og Patienthotel.

 

Vi søger en afdelingssygeplejerske der;

  • har videreuddannelse på diplom eller masterniveau
  • har bred erfaring indenfor det medicinske speciale
  • har interesse for administrative og ledelsesmæssige opgaver
  • er engageret og god til at fastholde og implementere nye tiltag
  • kan formidle et åbent og ligeværdigt tværfagligt samarbejde
  • kan sikre personlig og faglig udvikling af personalet
  • har pragmatisk holdning til hverdagen og kan bevare roen og overblikket i pressede situationer
  • har sund og god humor samt besidder stor tålmodighed
  • har lyst til at være med til at skabe noget nyt

 

Vi kan tilbyde;

  • en stilling med mange opgaver og udfordringer
  • god introduktion til et bredt fagligt spektrum
  • en afdeling hvor der forventes en kontinuerlig udvikling i opgavernes art og omfang
  • mulighed for faglig og personlig udvikling
  • kan sikre personlig og faglig udvikling af personalet
  • et tæt samarbejde med de øvrige ledere i Medicinsk afdeling
  • medlemskab af en aktiv personaleforening

 

Der er planlagt to ugers introduktion/overlap med den nuværende afdelingssygeplejerske, og derfor ser vi gerne at du kan starte omkring den 1. juli 2018.

 

For at arbejde i Grønland skal du have en grønlandsk autorisation.

Ansøgningsskema og vejledning hentes på Landslægeembedets hjemmeside

 

Hvem er vi?

Dronning Ingrids Hospital er landshospital for Grønland og regionssygehus for Region Sermersooq. Der er 108 senge plus patienthotel med 70 senge. Det er et moderne og veludstyret hospital med et højt fagligt niveau, gode kolleger og omgivelser, der næppe kan være smukkere. Hospitalet har fire kirurgiske specialer; kirurgi, gynækologi/obstetrik, ortopædkirurgi, otologi, en medicinsk afdeling med et meget bredt sygdomspanorama, et pædiatrisk afsnit, en psykiatrisk afdeling og rejsende specialister inden for andre specialer.

Medicinsk Afdeling råder over i alt 32 sengepladser heraf et integreret børneafsnit med 8 pladser og et Intermediært afsnit på 6 sengepladser, foruden dagafsnit, ambulatorium.

Området ledes af en ledende overlæge, en ledende oversygeplejerske og 2 afdelingssygeplejersker – og i dette team vil du, som koordinerende afdelingssygeplejerske, også indgå. Du skal være indstillet på at indgå i et tæt dagligt samarbejde omkring patientforløb med afdelingssygeplejerskerne og personalet i sengeafsnit og Patienthotel.

 

Du kan læse mere om organiseringen af Det Grønlandske Sundhedsvæsen på www.gjob.gl, hvor du også kan læse om nogle af de tidligere ansattes erfaring med at flytte og arbejde i Grønland.

 

STATSBORGERSKAB

Såfremt du ikke er nordisk statsborger, gøres der opmærksom på, at man skal have gyldig opholds- og arbejdstilladelse for at kunne arbejde i Grønland. Opholds- og arbejdstilladelse kan først ansøges ved aftalt ansættelse, hvor ansættelsen er betinget af, at man opnår gyldig tilladelse.

 

REJSE OG BOLIGFORHOLD

Der ydes fri til- og fratrædelsesrejse efter gældende overenskomst.

 

Der vil til stillingen kunne anvises bolig efter gældende regler. Husleje og boligstandard kan variere afhængigt af boligens alder, ejerforhold mv. Der kan være ventetid på anvisning af permanent personalebolig, hvorfor der kan ske indkvartering vakant. Der kan være varierende afstand til arbejdsstedet.

 

LØN OG ANSÆTTELSE

Stillingen aflønnes i henhold til gældende overenskomst. Find din overenskomst her.

http://www.gjob.gl/Praktiske-forhold/Overenskomster

 

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 22

 

KONTAKT

Information om stillingen kan indhentes ved Ledende Oversygeplejerske Anne Birgitte Jensen på telefon +299 34 47 87 (efter kl. 12 dansk tid) eller på e-mail: ABJ@PEQQIK.GL.

 

Generelle oplysninger om løn og ansættelsesforhold kan desuden fås ved henvendelse til personalekonsulent Marie Louise Chemnitz Egede på tlf. +299 34 43 85 eller på e-mail: MLCE@PEQQIK.GL.

 

Det grønlandske Sundhedsvæsen er pr. 1. juli 2017 blevet en røgfri arbejdsplads. Der er indført rygeforbud for alle ansatte i arbejdstiden. Dette omfatter alle indendørs og udendørs lokaliteter.

 

Ansøgningsfrist: 28. maj 2018